۱-۲-۱ اهمیت و ضرورت تحقیق از لحاظ نظری ۴ ۱-۲-۲ اهمیت و ضرورت تحقیق از لحاظ کاربردی ۴ ۱-۳ اهداف تحقیق ۴ ۱-۳-۱ هدف اصلی تحقیق ۴ ۱-۳-۲ هدف­های فرعی تحقیق ۵ ۱-۴ سوالات تحقیق ۵ ۱-۴-۱ سئوال اصلی ۵ ۱-۴-۲ سئوالات فرعی ۵ ۱-۵ تعریف عملیاتی واژگان کلیدی تحقیق ۵ ۱-۶ مبانی نظری و پیشینه تحقیق ۸ ۱-۷ مدل مفهومی و متغیر(های) تحقیق ۱۰ ۱-۸ جامعه آماری ۱۰ ۱-۹ ابزارهای گردآوری (داده ها) اطلاعات ۱۱ ۱-۱۰ روش تحلیل داده ها ۱۱ ۱-۱۱ قلمرو تحقیق ۱۱ ۱-۱۱-۱ قلمرو موضوعی ۱۱ ۱-۱۱-۲ قلمرو مکانی و سازمانی ۱۱ ۱-۱۱-۳ قلمرو زمانی ۱۱ فصل۲: مبانی نظری و پیشینه پژوهش ۱۳ ۲-۱ مقدمه ۱۴ ۲-۲ تجارت بین الملل ۱۵ ۲-۳ تئوری­های موجود در تجارت بین الملل ۱۶ ۲-۳-۱ مرکانتیلیست ها (سوداگران) ۱۷ ۲-۳-۲ نظریه مزیت مطلق اسمیت ۱۸ ۲-۳-۳ نظریه مزیت نسبی ریکاردو ۱۸ ۲-۳-۴ نظریه منحنی عمر محصول در بازاریابی بین الملل ۱۹ ۲-۴ بازاریابی بین المللی ۱۹ ۲-۴-۱ تعریف بازاریابی بین المللی ۱۹ ۲-۴-۲ اهمیت بازاریابی بین المللی ۲۰ ۲-۴-۳ سطوح مختلف بازاریابی بین المللی ۲۱ ۲-۵ تصمیمات عمده در بازاریابی بین المللی ۲۲ ۲-۵-۱ ارزیابی محیط بازاریابی بین المللی ۲۳ ۲-۵-۲ تصمیم گیری در خصوص حضور در بازارهای بین المللی ۲۷ ۲-۵-۳ تصمیم گیری در مورد انتخاب بازار هدف صادراتی ۲۷ ۲-۶ خودرو سازان وصادر کنندگان برترجهان ۴۳ ۲-۷ مهمترین شاخصهای خودروسازان برتر جهان برای ساخت و صادرات خودروهایشان ۴۷ ۲-۸ وضعیت صنعت خودرو در ایران ۵۰ ۲-۸-۱ صادرات خودرو در ایران ۵۲ ۲-۸-۲ واردات خودرو در ایران ۵۶ ۲-۹ چالش های صنعت خودرو سازی در صادرات ۵۷ ۱-۹-۲ جهانی سازی ۵۸ ۲-۹-۲ تمایز محصول ۵۸ ۳-۹-۲ ساخت محصول ۵۸ ۴-۹-۲ بازسازی زنجیره فروش ۵۸ ۵-۹-۲ بازاریابی وتوزیع ۵۹ ۲-۱۰ دورنمای صنعت خودرو درجهان ۵۹ ۲-۱۰-۱ تغییرات جغرافیایی ۵۹ ۲-۱۰-۲ تغییرات جمعیت شناختی ۶۰ ۲-۱۰-۳ محیط زیست ۶۰ ۲-۱۰-۴ تغییرگرایش مشتریان ۶۱ ۲-۱۰-۵ رشد تکنولوژی ۶۱ ۲-۱۱ تامین مالی ۶۳ ۲-۱۱-۱ تامین مالی پروژه­ های صادراتی ۶۵ ۲-۱۱-۲ روش های تامین منابع مالی ۶۵ ۲-۱۲ شرکت سرمایه گذاری­های خارجی ایران (ایفیک) ۶۶ ۲-۱۳ پیشینه تحقیق ۶۸ ۲-۱۳-۱ پیشینه داخلی ۶۸ ۲-۱۳-۲ پیشینه خارجی ۷۰ ۲-۱۴ جمع بندی مهمترین متغیرهای استخراج شده از ادبیات تحقیق ۷۲ ۲-۱۵ دسته بندی شاخصها در دسته های ۶ گانه ۷۸ فصل۳: روش تحقیق ۸۱ ۳-۱ مقدمه ۸۲ ۳-۲ روش شناسی تحقیق ۸۳ ۳-۲-۱ از نظر هدف ۸۳ ۳-۲-۲ از نظر روش ۸۴ ۳-۳ ابزار گردآوری داده­ ها ۸۴ ۳-۴ ابزار سنجش تحقیق ۸۴ ۳-۵ جامعه­ تحقیق ۸۴ ۳-۶ روش تحلیل داده­ ها ۸۵ ۳-۶-۱ تکنیک دلفی ۸۶ ۳-۷ مدلهای تصمیم ­گیری چند شاخصه ۸۹ ۳-۷-۱ تکنیک دیماتل ۹۲ ۳-۷-۲ مدل فرایند تحلیل شبکه­ای(ANP) 95 فصل۴: تجزیه و تحلیل داده­ ها ۱۰۲ ۴-۱ مقدمه ۱۰۳ ۴-۲ تعریف کاربردی متغیرها ۱۰۷ ۴-۲-۱ توانایی بنگاه ۱۰۷ ۴-۲-۲ شرایط و جایگاه بین المللی بنگاه ۱۰۷ ۴-۲-۳ محیط اقتصادی کشور هدف ۱۰۷ ۴-۲-۴ محیط سیاسی – قانونی کشور هدف ۱۰۸ ۴-۲-۵ محیط فرهنگی – اجتماعی در کشور هدف ۱۰۸ ۴-۲-۶ محیط رقابتی ۱۰۸ ۴-۳ تجزیه و تحلیل دیماتل (علی و معلولی) بین شاخصهای موثر بر تصمیم ­گیری در مورد تامین مالی پروژه­ های صادراتی ۱۰۹ ۴-۳-۱ مراحل تکنیک دیماتل ۱۱۰ ۴-۴ تجزیه و تحلیل شبکه(ANP) به منظور اولویت­بندی شاخص­ها ۱۱۷ ۴-۴-۱ ابرماتریس در تحلیل شبکه­ای ANP 118 ۴-۴-۱-۱ابرماتریس ناموزون(وزن دهی نشده) ۱۱۸ ۴-۴-۱-۲ ابرماتریس موزون یا وزن دهی شده ۱۱۹ ۴-۴-۱-۳ ابر ماتریس حدی یا محدود ۱۱۹ ۴-۵ نرخ سازگاری در اعتبارسنجی پاسخ­های خبرگان ۱۲۶ جمع بندی ۱۲۷ فصل۵: نتیجه گیری و پیشنهادات ۱۲۸ ۵-۱ مقدمه ۱۲۹ ۵-۲ خلاصه تحقیق ۱۲۹ ۵-۳ سوال اصلی تحقیق ۱۳۳ ۵-۴ نتیجه گیری ۱۳۶ ۵-۵ پیشنهاد­های کاربردی۱۳۷ ۵-۶ محدودیت های تحقیق ۱۳۸ ۵-۷ پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی ۱۳۸ منابع و مراجع ۱۴۰ پیوست ۱۴۹ شکل ها شکل ‏۲‑۱: مدل ارزیابی جذابیت بازارهای بین المللی(خورشیدی و عادل آذر، ۱۳۸۴) ۳۷ شکل ‏۲‑۲: شاخص­های مهم در انتخاب موفق بازار خارجی در صنعت خودرو (فیروزیان و همکاران، ۱۳۸۹) ۴۱ شکل ‏۲‑۳: مدل استراتژی ورود به بازارهای جهانی برای صنعت خودرو ۴۲ شکل ‏۲‑۴: سه صادرکننده اصلی خودرو در جهان (میلیون دلار آمریکا) ۴۴ شکل ‏۲‑۵: سه تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان (میلیون دستگاه در سال) ۴۴ شکل ‏۲‑۶: روند تولید خودرو بنزینی از سال ۱۳۴۸-۱۳۸۰ ۵۱ شکل ‏۲‑۷: ارزش صادرات خودرو سواری کشور بین ۱۳۸۷-۱۳۹۰ ۵۳ شکل ‏۳‑۱: تفاوت ساختاری بین یک «سلسله مراتب» و «شبکه» ۹۷ شکل ‏۳‑۲: شکل کلی یک ابرماتریس ۹۹ شکل ‏۴‑۱: دیاگراف تاثیر پذیری و تاثیرگذاری معیارها بر یکدیگر ۱۱۵ شکل ‏۴‑۲: نمودار شبکه روابط ۱۱۶ شکل ‏۴‑۳: مدل فرایند تحلیل شبکه ای مسئله ۱۱۷ شکل ‏۴‑۴: قسمت­هایی از ابرماتریس وزن دهی نشده ۱۱۹ شکل ‏۴‑۵: ابرماتریس وزن­دهی شده (موزون) ۱۱۹ شکل ‏۴‑۶: ابرماتریس حدی (محدود) ۱۲۱ شکل ‏۴‑۷: اولویت­های بدست آمده برای زیر معیارهای درون خوشه ­ها ۱۲۲ جدول­ها جدول ‏۲‑۱: تصمیمات عمده در بازار یابی بین المللی ۲۳ جدول ‏۲‑۲: مراحل فرایند انتخاب بازار ۳۲ جدول ‏۲‑۳: تولید خودر در ۵ سال اخیر ۵۲ جدول ‏۲‑۴: میزان صادرات خودروی سواری طی دوازده ماهه سال­های ۱۳۹۱ -۱۳۹۰ ۵۴ جدول ‏۲‑۵: سهم کشور مقصد صادرات خودروی سواری طی دوازده ماهه سال ۱۳۹۱ (به لحاظ تعداد) ۵۴ جدول ‏۲‑۶: سه کشور مقصد خودروهای سواری در ۲ ماهه نخست سال ۹۲ (به لحاظ تعداد) ۵۵ جدول ‏۲‑۷: میزان واردات خودروی سواری طی دوازده ماهه سال­های ۱۳۹۱-۱۳۹۰ ۵۷ جدول ‏۲‑۸: سه کشور عمده مبدا واردات خودرو طی دوازده ماهه سال ۱۳۹۱ ۵۷ جدول ‏۲‑۹: متغیرهای استخراج شده در زمینه انتخاب بازار هدف به صورت عمومی ۷۲ جدول ‏۲‑۱۰: متغیرهای استخراج شده در زمینه انتخاب بازارهدف برای صنعت خودرو ۷۵ جدول ‏۲‑۱۱: متغیرهای استخراج شده در زمینه انتخاب بازار هدف برای صنعت خودرو در سطح بین المللی ۷۶ جدول ‏۲‑۱۲: شاخص­های مورد نظر ایفیک برای حمایت از پروژه های صادراتی ۷۷ جدول ‏۲‑۱۳: جمع­بندی و تعریف متغیرها ۷۸ جدول ‏۳‑۱: جدول ماتریس تصمیم ۹۰ جدول ‏۳‑۲: طیف­های دو قطبی از طیف ساعتی ۹۱ جدول ‏۳‑۳: طیف پنج درجه دیماتل ۹۵ جدول ‏۴‑۱: متغیرهای اساسی پژوهش که مورد سنجش قرار گرفته اند ۱۰۶ جدول ‏۴‑۲: ماتریس ارتباط مستقیم (M) 110 جدول ‏۴‑۳: جدول محاسبه K 111 جدول ۴-۴: ماتریس شدت نسبی حاکم بر روابط کامل جدول ‏۴‑۵: ماتریس حاصل از کسر ماتریس شدت نسبی از ماتریس همانی ۱۱۲ جدول ‏۴‑۶: ماتریس ارتباط کامل ۱۱۲ جدول ‏۴‑۷: شاخص های R و D 113 جدول ‏۴‑۸: مقادیر تشکیل روابط شبکه ۱۱۵ جدول ‏۴‑۹: اعداد حاصل از رتبه ­های بدست آمده برای زیر معیارهای درون خوشه ­های مسئله تصمیم ۱۲۲ جدول ‏۴‑۱۰: وزن حدی مربوط به زیر معیارهای درون خوشه توانایی بنگاه ۱۲۳ جدول ‏۴‑۱۱ : وزن حدی مربوط به زیرمعیار های درون خوشه شرایط و جایگاه بین المللی بنگاه ۱۲۴ جدول ‏۴‑۱۲ : وزن حدی مربوط به زیر معیارهای درون خوشه محیط اقتصادی ۱۲۴ جدول ‏۴‑۱۳: وزن حدی مربوط به زیر معیارهای درون خوشه محیط اقتصادی ۱۲۵ جدول ‏۴‑۱۴: وزن حدی مربوط به زیرمعیارهای درون خوشه محیط سیاسی و قانونی ۱۲۵ جدول ‏۴‑۱۵: وزن حدی مربوط به زیر معیارهای درون خوشه فرهنگی– اجتماعی ۱۲۶ جدول ‏۵‑۱: نتایج اولویت­بندی عوامل با بهره گرفتن از تحلیل شبکه­ای ۱۳۱ ۱ ۱-۱ بیان مساله مطلب دیگر : آرشیو مطالب وبلاگ - دانلود فایل : پایان نامه های کارشناسی ارشد یکی از اهداف کشورهای در حال توسعه، دستیابی به رشد اقتصادی پایدار است. در این راستا شناخت عوامل موثر بر رشد اقتصادی اهمیت ویژه­ای دارد. اهمیت کاهش وابستگی اقتصادی کشور به درآمدهای ارزی حاصل از صدور نفت از یک طرف و توجه ویژه به جایگاه صادرات کالاهای غیر نفتی از سوی دیگر کاملا محسوس است (چیذری و همکاران، ۱۳۸۵: ۲۵). لذا جهت توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی، شناسایی اقلام صادراتی مزیت دار و شناسایی بازارهای بالقوه صادراتی آن­ها از اهمیت خاصی برخوردار است. انتخاب بازار هدف، یکی ازمهمترین تصمیمات در هرنوع تجارتی است. اندازه بازار، نرخ رشد بازار، نیروهای رقیب در بازار، نیازهای مشتریان و سودآوری تنها بخشی از معیارهایی هستند که شرکتها برای تعیین بازار هدف در نظر دارند (رجوعی و شیعه زاده، ۱۳۸۷: ۱).

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...