شناسایی و اولویتبندی عوامل و شاخصهای موثر در تصمیم گیری بهینه به منظور تامین مالی پروژه های صادراتی برای انتخاب موفق بازار هدف خارجی |
۱-۲-۱ اهمیت و ضرورت تحقیق از لحاظ نظری ۴ ۱-۲-۲ اهمیت و ضرورت تحقیق از لحاظ کاربردی ۴ ۱-۳ اهداف تحقیق ۴ ۱-۳-۱ هدف اصلی تحقیق ۴ ۱-۳-۲ هدفهای فرعی تحقیق ۵ ۱-۴ سوالات تحقیق ۵ ۱-۴-۱ سئوال اصلی ۵ ۱-۴-۲ سئوالات فرعی ۵ ۱-۵ تعریف عملیاتی واژگان کلیدی تحقیق ۵ ۱-۶ مبانی نظری و پیشینه تحقیق ۸ ۱-۷ مدل مفهومی و متغیر(های) تحقیق ۱۰ ۱-۸ جامعه آماری ۱۰ ۱-۹ ابزارهای گردآوری (داده ها) اطلاعات ۱۱ ۱-۱۰ روش تحلیل داده ها ۱۱ ۱-۱۱ قلمرو تحقیق ۱۱ ۱-۱۱-۱ قلمرو موضوعی ۱۱ ۱-۱۱-۲ قلمرو مکانی و سازمانی ۱۱ ۱-۱۱-۳ قلمرو زمانی ۱۱ فصل۲: مبانی نظری و پیشینه پژوهش ۱۳ ۲-۱ مقدمه ۱۴ ۲-۲ تجارت بین الملل ۱۵ ۲-۳ تئوریهای موجود در تجارت بین الملل ۱۶ ۲-۳-۱ مرکانتیلیست ها (سوداگران) ۱۷ ۲-۳-۲ نظریه مزیت مطلق اسمیت ۱۸ ۲-۳-۳ نظریه مزیت نسبی ریکاردو ۱۸ ۲-۳-۴ نظریه منحنی عمر محصول در بازاریابی بین الملل ۱۹ ۲-۴ بازاریابی بین المللی ۱۹ ۲-۴-۱ تعریف بازاریابی بین المللی ۱۹ ۲-۴-۲ اهمیت بازاریابی بین المللی ۲۰ ۲-۴-۳ سطوح مختلف بازاریابی بین المللی ۲۱ ۲-۵ تصمیمات عمده در بازاریابی بین المللی ۲۲ ۲-۵-۱ ارزیابی محیط بازاریابی بین المللی ۲۳ ۲-۵-۲ تصمیم گیری در خصوص حضور در بازارهای بین المللی ۲۷ ۲-۵-۳ تصمیم گیری در مورد انتخاب بازار هدف صادراتی ۲۷ ۲-۶ خودرو سازان وصادر کنندگان برترجهان ۴۳ ۲-۷ مهمترین شاخصهای خودروسازان برتر جهان برای ساخت و صادرات خودروهایشان ۴۷ ۲-۸ وضعیت صنعت خودرو در ایران ۵۰ ۲-۸-۱ صادرات خودرو در ایران ۵۲ ۲-۸-۲ واردات خودرو در ایران ۵۶ ۲-۹ چالش های صنعت خودرو سازی در صادرات ۵۷ ۱-۹-۲ جهانی سازی ۵۸ ۲-۹-۲ تمایز محصول ۵۸ ۳-۹-۲ ساخت محصول ۵۸ ۴-۹-۲ بازسازی زنجیره فروش ۵۸ ۵-۹-۲ بازاریابی وتوزیع ۵۹ ۲-۱۰ دورنمای صنعت خودرو درجهان ۵۹ ۲-۱۰-۱ تغییرات جغرافیایی ۵۹ ۲-۱۰-۲ تغییرات جمعیت شناختی ۶۰ ۲-۱۰-۳ محیط زیست ۶۰ ۲-۱۰-۴ تغییرگرایش مشتریان ۶۱ ۲-۱۰-۵ رشد تکنولوژی ۶۱ ۲-۱۱ تامین مالی ۶۳ ۲-۱۱-۱ تامین مالی پروژه های صادراتی ۶۵ ۲-۱۱-۲ روش های تامین منابع مالی ۶۵ ۲-۱۲ شرکت سرمایه گذاریهای خارجی ایران (ایفیک) ۶۶ ۲-۱۳ پیشینه تحقیق ۶۸ ۲-۱۳-۱ پیشینه داخلی ۶۸ ۲-۱۳-۲ پیشینه خارجی ۷۰ ۲-۱۴ جمع بندی مهمترین متغیرهای استخراج شده از ادبیات تحقیق ۷۲ ۲-۱۵ دسته بندی شاخصها در دسته های ۶ گانه ۷۸ فصل۳: روش تحقیق ۸۱ ۳-۱ مقدمه ۸۲ ۳-۲ روش شناسی تحقیق ۸۳ ۳-۲-۱ از نظر هدف ۸۳ ۳-۲-۲ از نظر روش ۸۴ ۳-۳ ابزار گردآوری داده ها ۸۴ ۳-۴ ابزار سنجش تحقیق ۸۴ ۳-۵ جامعه تحقیق ۸۴ ۳-۶ روش تحلیل داده ها ۸۵ ۳-۶-۱ تکنیک دلفی ۸۶ ۳-۷ مدلهای تصمیم گیری چند شاخصه ۸۹ ۳-۷-۱ تکنیک دیماتل ۹۲ ۳-۷-۲ مدل فرایند تحلیل شبکهای(ANP) 95 فصل۴: تجزیه و تحلیل داده ها ۱۰۲ ۴-۱ مقدمه ۱۰۳ ۴-۲ تعریف کاربردی متغیرها ۱۰۷ ۴-۲-۱ توانایی بنگاه ۱۰۷ ۴-۲-۲ شرایط و جایگاه بین المللی بنگاه ۱۰۷ ۴-۲-۳ محیط اقتصادی کشور هدف ۱۰۷ ۴-۲-۴ محیط سیاسی – قانونی کشور هدف ۱۰۸ ۴-۲-۵ محیط فرهنگی – اجتماعی در کشور هدف ۱۰۸ ۴-۲-۶ محیط رقابتی ۱۰۸ ۴-۳ تجزیه و تحلیل دیماتل (علی و معلولی) بین شاخصهای موثر بر تصمیم گیری در مورد تامین مالی پروژه های صادراتی ۱۰۹ ۴-۳-۱ مراحل تکنیک دیماتل ۱۱۰ ۴-۴ تجزیه و تحلیل شبکه(ANP) به منظور اولویتبندی شاخصها ۱۱۷ ۴-۴-۱ ابرماتریس در تحلیل شبکهای ANP 118 ۴-۴-۱-۱ابرماتریس ناموزون(وزن دهی نشده) ۱۱۸ ۴-۴-۱-۲ ابرماتریس موزون یا وزن دهی شده ۱۱۹ ۴-۴-۱-۳ ابر ماتریس حدی یا محدود ۱۱۹ ۴-۵ نرخ سازگاری در اعتبارسنجی پاسخهای خبرگان ۱۲۶ جمع بندی ۱۲۷ فصل۵: نتیجه گیری و پیشنهادات ۱۲۸ ۵-۱ مقدمه ۱۲۹ ۵-۲ خلاصه تحقیق ۱۲۹ ۵-۳ سوال اصلی تحقیق ۱۳۳ ۵-۴ نتیجه گیری ۱۳۶ ۵-۵ پیشنهادهای کاربردی۱۳۷ ۵-۶ محدودیت های تحقیق ۱۳۸ ۵-۷ پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی ۱۳۸ منابع و مراجع ۱۴۰ پیوست ۱۴۹ شکل ها شکل ۲‑۱: مدل ارزیابی جذابیت بازارهای بین المللی(خورشیدی و عادل آذر، ۱۳۸۴) ۳۷ شکل ۲‑۲: شاخصهای مهم در انتخاب موفق بازار خارجی در صنعت خودرو (فیروزیان و همکاران، ۱۳۸۹) ۴۱ شکل ۲‑۳: مدل استراتژی ورود به بازارهای جهانی برای صنعت خودرو ۴۲ شکل ۲‑۴: سه صادرکننده اصلی خودرو در جهان (میلیون دلار آمریکا) ۴۴ شکل ۲‑۵: سه تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان (میلیون دستگاه در سال) ۴۴ شکل ۲‑۶: روند تولید خودرو بنزینی از سال ۱۳۴۸-۱۳۸۰ ۵۱ شکل ۲‑۷: ارزش صادرات خودرو سواری کشور بین ۱۳۸۷-۱۳۹۰ ۵۳ شکل ۳‑۱: تفاوت ساختاری بین یک «سلسله مراتب» و «شبکه» ۹۷ شکل ۳‑۲: شکل کلی یک ابرماتریس ۹۹ شکل ۴‑۱: دیاگراف تاثیر پذیری و تاثیرگذاری معیارها بر یکدیگر ۱۱۵ شکل ۴‑۲: نمودار شبکه روابط ۱۱۶ شکل ۴‑۳: مدل فرایند تحلیل شبکه ای مسئله ۱۱۷ شکل ۴‑۴: قسمتهایی از ابرماتریس وزن دهی نشده ۱۱۹ شکل ۴‑۵: ابرماتریس وزندهی شده (موزون) ۱۱۹ شکل ۴‑۶: ابرماتریس حدی (محدود) ۱۲۱ شکل ۴‑۷: اولویتهای بدست آمده برای زیر معیارهای درون خوشه ها ۱۲۲ جدولها جدول ۲‑۱: تصمیمات عمده در بازار یابی بین المللی ۲۳ جدول ۲‑۲: مراحل فرایند انتخاب بازار ۳۲ جدول ۲‑۳: تولید خودر در ۵ سال اخیر ۵۲ جدول ۲‑۴: میزان صادرات خودروی سواری طی دوازده ماهه سالهای ۱۳۹۱ -۱۳۹۰ ۵۴ جدول ۲‑۵: سهم کشور مقصد صادرات خودروی سواری طی دوازده ماهه سال ۱۳۹۱ (به لحاظ تعداد) ۵۴ جدول ۲‑۶: سه کشور مقصد خودروهای سواری در ۲ ماهه نخست سال ۹۲ (به لحاظ تعداد) ۵۵ جدول ۲‑۷: میزان واردات خودروی سواری طی دوازده ماهه سالهای ۱۳۹۱-۱۳۹۰ ۵۷ جدول ۲‑۸: سه کشور عمده مبدا واردات خودرو طی دوازده ماهه سال ۱۳۹۱ ۵۷ جدول ۲‑۹: متغیرهای استخراج شده در زمینه انتخاب بازار هدف به صورت عمومی ۷۲ جدول ۲‑۱۰: متغیرهای استخراج شده در زمینه انتخاب بازارهدف برای صنعت خودرو ۷۵ جدول ۲‑۱۱: متغیرهای استخراج شده در زمینه انتخاب بازار هدف برای صنعت خودرو در سطح بین المللی ۷۶ جدول ۲‑۱۲: شاخصهای مورد نظر ایفیک برای حمایت از پروژه های صادراتی ۷۷ جدول ۲‑۱۳: جمعبندی و تعریف متغیرها ۷۸ جدول ۳‑۱: جدول ماتریس تصمیم ۹۰ جدول ۳‑۲: طیفهای دو قطبی از طیف ساعتی ۹۱ جدول ۳‑۳: طیف پنج درجه دیماتل ۹۵ جدول ۴‑۱: متغیرهای اساسی پژوهش که مورد سنجش قرار گرفته اند ۱۰۶ جدول ۴‑۲: ماتریس ارتباط مستقیم (M) 110 جدول ۴‑۳: جدول محاسبه K 111 جدول ۴-۴: ماتریس شدت نسبی حاکم بر روابط کامل جدول ۴‑۵: ماتریس حاصل از کسر ماتریس شدت نسبی از ماتریس همانی ۱۱۲ جدول ۴‑۶: ماتریس ارتباط کامل ۱۱۲ جدول ۴‑۷: شاخص های R و D 113 جدول ۴‑۸: مقادیر تشکیل روابط شبکه ۱۱۵ جدول ۴‑۹: اعداد حاصل از رتبه های بدست آمده برای زیر معیارهای درون خوشه های مسئله تصمیم ۱۲۲ جدول ۴‑۱۰: وزن حدی مربوط به زیر معیارهای درون خوشه توانایی بنگاه ۱۲۳ جدول ۴‑۱۱ : وزن حدی مربوط به زیرمعیار های درون خوشه شرایط و جایگاه بین المللی بنگاه ۱۲۴ جدول ۴‑۱۲ : وزن حدی مربوط به زیر معیارهای درون خوشه محیط اقتصادی ۱۲۴ جدول ۴‑۱۳: وزن حدی مربوط به زیر معیارهای درون خوشه محیط اقتصادی ۱۲۵ جدول ۴‑۱۴: وزن حدی مربوط به زیرمعیارهای درون خوشه محیط سیاسی و قانونی ۱۲۵ جدول ۴‑۱۵: وزن حدی مربوط به زیر معیارهای درون خوشه فرهنگی– اجتماعی ۱۲۶ جدول ۵‑۱: نتایج اولویتبندی عوامل با بهره گرفتن از تحلیل شبکهای ۱۳۱ ۱ ۱-۱ بیان مساله مطلب دیگر : آرشیو مطالب وبلاگ - دانلود فایل : پایان نامه های کارشناسی ارشد یکی از اهداف کشورهای در حال توسعه، دستیابی به رشد اقتصادی پایدار است. در این راستا شناخت عوامل موثر بر رشد اقتصادی اهمیت ویژهای دارد. اهمیت کاهش وابستگی اقتصادی کشور به درآمدهای ارزی حاصل از صدور نفت از یک طرف و توجه ویژه به جایگاه صادرات کالاهای غیر نفتی از سوی دیگر کاملا محسوس است (چیذری و همکاران، ۱۳۸۵: ۲۵). لذا جهت توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی، شناسایی اقلام صادراتی مزیت دار و شناسایی بازارهای بالقوه صادراتی آنها از اهمیت خاصی برخوردار است. انتخاب بازار هدف، یکی ازمهمترین تصمیمات در هرنوع تجارتی است. اندازه بازار، نرخ رشد بازار، نیروهای رقیب در بازار، نیازهای مشتریان و سودآوری تنها بخشی از معیارهایی هستند که شرکتها برای تعیین بازار هدف در نظر دارند (رجوعی و شیعه زاده، ۱۳۸۷: ۱).
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-07-24] [ 03:18:00 ب.ظ ]
|